გაკვეთილის გეგმა "შევკრიბოთ ორნიშნა რიცხვები "

საგანი: მათემატიკა

კლასი : მეორე
გაკვეთილის ავტორი :                                                                   ელისო ჯანელიძე
გაკვეთილის თემა:  შევკრიბოთ ორნიშნა რიცხვები

დრო: 45 წთ
თარიღი:  05.05 .2017წ.

გაკვეთილის/აქტივობის ძირითადი მიზანი:
მოსწავლე შეძლებს ორნიშნა რიცხვების ჯამის გამოთვლას მოდელის გამოყენებით ათეულზე გადაუსვლელად უშეცდომოდ;
დამოკიდებულება
მოსწავლეებს განუვითარდებათ მისწრაფება , ეძიონ რიცხვითი კანონზომიერებები რიცხვებზე მოქმედების შესრულებისას, გამოარჩიონ მნიშვნელოვანი იდეები მსჯელობისას.
გაუჩნდებათ სურვილი  ეძიონ ორნიშნა რიცხვების შეკრების შესრულების  გზა ათეულზე გადასუსვლელად..


ცოდნა
მოსწავლეს ეცოდინება , რომ ორნიშნა რიცხვების ათეულზე გადაუსვლელად შეკრებისას საჭიროა ათეულისა და ერთეულის თანრიგის რიცხვების ცალ-ცალკე  შეკრება.

უნარები
მოსწავალე შეძლებს ორნიშნა რიცხვების შეკრებას ათეულზე გადაუსვლელად. მოსწავლეს განუვითრდება გამოთვლითი უნარ-ჩვევები, იგი კონკრეტული მაგალითისთვის შეარჩევს და გამოიყენებს ზეპირი ანგარიშის სხვადასხვა ხერხებს, შეძლებს ახსნას გამოყენებული ხერხი.

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
მათ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ახდენს შეკრება-გამოკლების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით, დაადგენს მოქმედების შედეგს (მაგალითად,"რამდენით გაიზარდა, შემცირდა?");
·         ზეპირად ანგარიშისას იყენებს ბიჯით თვლას, ან სხვა ხერხს (მაგალითად თანრიგების დაჯგუფება, მთლიანი ათეულით "გადახტომა"); ახდენს მოქმედებათა ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირებას;
მათ. II.5. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას.
·      ამოცანის პირობის მიხედვით განსაზღვრავს, თუ რა არის მოცემული და რა არის საძებნი;
·      ირჩევს შესაბამის მოქმედებას, მისი შესრულების ხერხს ან მოდელს მარტივი ამოცანის ამოსახსნელად (მაგალითად, შეკრება, გამოკლება, ერთეულის ბიჯით წინ ან უკუთვლა; საგანთა გროვა ან რიცხვითი კიბე);

საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
შეკრება -გამოკლება 100-ის ფარგლებში;
ორნიშნა რიცხვის თანრიგობრივი აგებულება;
ორნიშნა რიცხვისთვის ერთნიშნას დამატება;
მარტივი მათემატიკური ამოცანის ამოხსნისას რიცხვითი გამოსახულების შედგენა;


გაკვეთილის/აქტივობის გეგმა:


მოსწავლეთა დაჯგუფების ფორმები:

მოსწავლეები მუშაობენ  ჯგუფებში, წყვილებში, ინდივიდუალურად,
მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთან.

დაჯგუფების კრიტერიუმები:
მოსწავლეთა მზაობის მიხედვით.


სასწავლო მასალა:
  მოსწავლის სახელმძღვანელო, დავალებები ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობისათვის, ჯიპრაიდის თვალსაჩინოება (ფიგურები), გასასვლელი ბარათები, დაფა, ცარცი.
გაკვეთილის /აქტივობის ეტაპები

I-წინასწარ

მოსწავლეები იმუშავებენ ინდივიდუალურად

შეასრულე ნიმუშის მოხედვით;
45=4 ათ +  ერთ.
34=
76=
 

45= 40+5
29=
98=

ამოცანა
ნანას ჰქონდა 98 ლარი. ლიას 7-ით ნაკლები. რამდენი ლარი აქვს ლიას?









ინდივიდუალური დავალების საფუძველზე დავაჯგუფებ მოსწავლეებს შერეულ ჯგუფებად.




II-განმავლობაში

მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის მიზანს: დღეს ჩვენ უნდა შევისწავლოთ ორნიშნა რიცხვების შეკრება ათეულზე გადაუსვლელად. დავსვამ კითხვას: რას ნიშნავს ათეულზე გადაუსვლელად?
მთელი კლასის  წინაშე გავაკეთებ ორნიშნა რიცხვის შეკრებას მოდელის (სვეტი , კუბი) გამოყენებით ;
დაფაზე მექნება  წარმოდგენილი სვეტებისა და კუბების ორი კომპლექტი - მაგ. 17-ერთი სვეტი და 7 კუბი და 21 -ორი სვეტი და 1 კუბი.
მოსწავლეებს ვუთითებ პირველ კომპლექტზე და ვეკიტხები: რამდენი ათეულია წარმოდგენილი ? კიდევ რამდენ ერთეულს შეიცავს? რა რიცხვს წარმოადგენს ? (17); თან ვწერ დაფაზე.
შემდეგ მეორე კომპლექტზე ვუთითებ და ვსვამ შეკითხვას: რამდენი ათეულია ? კიდევ რამდენი ერთეულია? რა რიცხვს წარმოადგენს?  მივიღეთ ჩანაწერი 17 +21=
რამდენია ათეულების საერთო რაოდენობა? 3;
17+21= 3
რამდენია ერთეულების საერთო რეაოდენობა? 8
17+21=38 ჩანაწერი მიიღებს ასეთ სახეს;





შემდეგ შერეული ჯგუფები გააგრძელებენ მუშაობას თვალსაჩინოების გამოყენებით:

პირველი ჯგუფი
ლინდა , მარი, ირაკლი, თენგიზი;
  წარმოადგინეთ  თითოეული შესაკრები სვეტებისა და კუბების  სახით;
27 +12=


მეორე ჯგუფი
თამარი, გიორგი, ანი, ლიზი, ანანო.
წარმოადგინე თითოეული შესაკრები ჩახატული სვეტებისა (ათეულების ) და  კუბების (ერთეულების)  სახით :
38 +41 =


მესამე ჯგუფი

ამოცანა
ნატოს ჰქონდა 5 ცალი ათლარიანი და ორი ცალი ერთლარიანი. ნათიას კი 3 ცალი ათლარიანი და  4 ცალი ერთლარიანი. რამდენი ლარი ჰქონდა ორივეს? ( ჯერ შეკრიბე ათლარიანები, შემდეგ ერთლარიანები);


                                                                




III-შემდეგ
ინდივიდუალური მუშაობა:
23+43=
36+21=
63+15=
57+42=
65+24=
78+21=
37+41=
24+63=


გაკვეთილის შეჯამება
მოსწავლეები შეაჯამებენ გაკვეთილს , გამოყოფენ რა შეისწავლეს, რომელი აქტივობა მოეწონათ.


საშინაო დავალება
დაინიშნავენ საშინაო დავალებას წიგნში გვ.172-№6, 1,2,3.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ტექსტი"ჩემი სოფელი"ი.გოგებაშვილი

გაკვეთილის გეგმა-იაკობ გოგებაშვილის "ჩემი სოფელი"