გაკვეთილის ავტორი;
|
ელისო
ჯანელიძე
|
|
გაკვეთილის თემა
|
გ.რჩეულიშვილის „შემოდგომა ბაბუა კოტესი“ პირველი ნაწილი
|
|
სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება
|
ІV
კლასი, ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
10, მათ შორის 1 სსსმ მოსწავლე
|
|
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
|
1.წაიკითხავენ და ლექსიკურად
დაამუშავებენ ტექსტს;
2.დააკვირდებიან დიალოგის
ფორმებს.
|
1.1.იპოვის ტექსტში
სიტყვას ხე,მცენარე და წაიკითხავს.
1.2.შეძლებს თვალსაჩინოების
გამოყენებით უცნობი სიტყვების ახსნას .
2.უპასუხებს მარტივ
კითხვებს;
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
ქართ. IV. 3.
·
ხმამაღლა კითხულობს კლასის
წინაშე სასურველ / შერჩეულ ნაწყვეტს ტექსტიდან და ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში
ასახულ ემოციებს;
·
იყენებს ინტონაციას სასვენი
ნიშნების ფუნქციით;
·
მეტყველებს გარკვევით და მკაფიოდ.
ქართ. IV. 8.
·
მიუთითებს,
რით დაინტერესდა / რა მოეწონა ტექსტში (დიალოგები თუ სხვა);
. შედეგები - იყენებს ისტ-თან ურთიერთქმედების მოწყობილობებს:
-იყენებს ისტ-ის საშუალებებს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული ან დამოუკიდებელი
სასწავლო აქტივობისას;
|
ქართ. I. 1. ასრულებს მასწავლებლის მარტივ ზეპირ ინსტრუქციებს;
ქართ. I. 6.
·
ნაცნობ სიტყვებში ცნობს და
წარმოთქვამს ასოებს;
·
სიტყვათა ჩამონათვალში პოულობს
წინასწარ მითითებულ ასოს, მარცვალს;
ქარ. I. 9.
·
სათამაშოების/ნივთების კიდობნიდან ამოარჩევს საგნებს,
რომლებიც წაკითხული / მოსმენილი ტექსტის
ცალკეულ ეპიზოდს ეხმიანება და ხსნის, რატომ აირჩია ესა თუ ის ნივთი;
ქართ. I. 13.
·
წერტილების გამოყენებით
წერს ერთმარცვლიან სიტყვას (ხე),
რომელთა ორთოგრაფიული ხატი მისთვის ნაცნობია.
შედეგები - იყენებს ისტ-თან ურთიერთქმედების მოწყობილობებს:
-იყენებს ისტ-ის საშუალებებს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული ან დამოუკიდებელი
სასწავლო აქტივობისას; ( ანბანი და ხატვის პროგრამა)
|
თანმიმდევრობა
|
გონებრივი
იერიში 3 წთ
შემოდგომა
ამ
მეთოდის გამოყენებით მოსწავლეები დაასახელებენ შემოდგომისათვის დამახასიათებელ
სიტყვებს
მეორე
აქტივობა 10 წთ
ტექსტის
ჩუმი კითხვა
ა)
წაიკითხავენ ტექსტს ჩუმად ,
ბ)ამოიწერენ
გაუგებარ სიტყვებსა და გამოთქმებს
მესამე
12 წთ
ნაწილ-ნაწილ
კითხვა
ლექსიკური დამუშავება
მოხდება
გაუგებარი სიტყვებსა და ფრაზების ახსნა
კანაფი-
კოხტად
მორთული-
ბერძნული
ლეღვები-
მტრის
თვალს არ დაენახვება-
მეოთხე 5 წთ
დიალოგზე
დაკვირვება
წაიკითხავენ
ამ ეპიზოდს:
2.რა ჰქვია იმ ფორმას როცა 2 ადამიანი საუბრობს?
4.რატომ?
მეხუთე
5 წთ
მუშაობა
ბუკში წყვილში
საპირისპირო
სიტყვები
წვრილი-
მოხუცი-
ნელა-
პატარა-
შიგ-
მძიმე-
ბებია-
უყვარდა-
ბოლოში-
გუშინ-
დილა-
მტერი-
მეექვსე
პრეზენტაცია 5 წთ
წაიკითხავენ მორიგეობით წყვილები ,შეამოწმებენ და
შეასწორებენ, თუ საჭიარო იქნა.
მეშვიდე
აქტივობა 5წთ
გაკვეთილის
შეფასება და საშინაო დავალების დანიშვნა
გ.რჩეულიშვილის „შემოდგომა
ბაბუა კოტესი“ პირველი ნაწილი-კითხვით გვ.38
წერითი-თქვენი აზრით რა აწუხებს ბაბუა კოტეს?
|
გონებრივი იერიში
შემოდგომა
გაგა
დაასახელებს შემოდგომის თვეებს
მეორე
აქტივობა
ა)
ხეს დააწებს ფოთლებს (ხმელი ფოთლები)
ბ)წერტილებით
შეაერთებს და დაწერს სიტყვას ხე (სამუშაო მასალა)
მესამე
15
მოძებნის
ტექსტში სიტყვას ხე, მცენარე და ამოიკითხავს; (წიგნში გვ. 38-39)
ფრაზათა გროვაში იპოვის ფრაზას ხე,
ლექსიკური
დამუშავება
მოხდება
გაუგებარი სიტყვებსა და ფრაზების ახსნა
მუშტი-აჩვენებს
ხელით მუშტს
გორგალი-აირჩევს
საგნთა გროვიდან (კუბიკი, სახაზავი, ძაფის გორგალი) გორგალს
მეოთხე
დიალოგზე
დაკვირვება
მოისმენს
წაკითხულს და უპასუხებს კითხვებს:
1.რამდენი ადამიანის საუბარია ტექსტში
გადმოცემული?
3.როგორი განწყობა დაგეუფლა ამ დიალოგის
წაკითხვისას? (სევდიანი)
მეხუთე
ააწყობს ბუკში სიტყვას ფოთოლი,ია,
დახატავს ხატვის პროგრამაში ხეს,გააფერდებს.
მეექვსე
პრეზენტაცია
გააკეთებს საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტაციას;
მეშვიდე
აქტივობა
გაკვეთილის
შეფასება და საშინაო დავალების დანიშვნა
გ.რჩეულიშვილის „შემოდგომა
ბაბუა კოტესი“ პირველი ნაწილი-კითხვებზე პასუხის გაცემით
წერითი- ინდივიდუალური სამუშაო მასალა
|
შეფასება
|
იხ.შეფასება დანართი
|
იხ.შეფასება დანართი გაგა
|
საკლასო მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები
|
ინდივიდუალური
მთელი კლასი
წყვილში
ბუკი
ნ.მაღლაკელიზე „ქართული
ენა“-გამომც.“მერიდიანი“. 2011 წ.
დაფა,ცარცი.
|
ინდივიდუალური
მთელი კლასი
ბუკი,
კუბიკი, სახაზავი, ძაფის გორგალი
ნ.მაღლაკელიზე „ქართული
ენა“-გამომც.“მერიდიანი“.
ინდივიდუალური სამუშაო
მასალა
დაფა,ცარცი.
|
ტექსტი"ჩემი სოფელი"ი.გოგებაშვილი
ჩემი სოფელი ჩემს სოფელს ვარიანი ჰქვია. აქ მცხოვრებნი სულ გლეხები არიან.ას კომლამდე იქნებიან. ქვიტკირის შენობა მხოლოდ ზოგიერთს უდგას.სხვები ცხოვრობენ ან მიწურებში, ან ქვატალახა სახლებში. სახლების გვერდით გაკეთებული აქვთ ბოსლები და ბაკები.სოფელი მჭიდროდ არის დასახლებული და ამიტომ პატარა ადგილი უჭირავს. შიგ შუა სოფელში ღვთისმშობლის სახელობაზე აშენებულია ქვიტკირის საყდარი.საყდრის შორიახლო მიწიდან ამოჩუხჩუხებს ორი ვეებერთელა წყარო. ეს წყაროები ქვემოთ ერთდება და აჩენს მოზრდილ ფშანს. ამ ფშანში ბევრი თევზი ბუდობს,მათ შორის -ყველა თევზზე გემრიელი კალმახიც. ვარიანს ირგვლივ შემორტყმული აქვს ვენახები. ვენახების აქეთ -იქეთ კი სახნავ -სათესი მიწები იწყება.ამ მიწებმა და ვენახებმა ჩინებული მოსავალი იცის,რადგან მიწა ნაყოფიერია და უხვად ირწყვის რუების წყლით.ეს რუები გამოყვანილია მდინარე ლიახვიდან, რომელიც აღმოსავლეთის მხრივ ჩამოუდის ვარიანს. ვარიანელებს მოჰყავთ პური და ვაზსაც გულმოდგინედ უვლიან. ზამთარი ვარიანში მეტად ცივი იცის,რადგან ჩრდილოეთიდან ზედ დაჰყურებს კავკასიონის მთები, ზა...
Комментарии
Отправить комментарий