გაკვეთილის ავტორი
|
ელისო ჯანელიძე
|
||||
გაკვეთილის თემა
|
ი.გოგებაშვილის “ცოტნე დადიანი“
|
||||
ჩატარების დრო:
|
28
ოქტომბერი 2014 წელი
|
||||
სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება
|
ІV კლასი, ქართული ენა და ლიტერატურა
|
||||
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
10. მათ შორის ერთი
სსსმ მოსწავლე
|
||||
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები
|
1.უპასუხებენ კითხვებს საშინაო დავალებად მიცემული პრეზენტაციის
ირგვლივ
2.წაიკითხავენ ტექსტს და
გაანალიზებენ უცნობ სიტყვებსა და
გაუგებარ ადგილებს
3.გაეცნობიან და ორი მ-ს მართლწერა
საკითხებს.
|
1.უპასუხებს მარტივ კითხვებს
2.ნაწარმოების ავტორის სახელსა და
გვარს იპოვის ,შემოხაზავს და წაიკითხავს სამუშაო მასალაში.
3.დახმარებით შეასრულებს ბუკში
ორი-მ-ს მართლწერის საკითხებთან დაკავშირებულ სავარჯიშოს
|
|||
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
ქართ. IV. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს საკუთარი
დამოკიდებულება მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.
·
მსჯელობს ნაწარმოებში ასახულ
ამბავსა და პერსონაჟებზე მისთვის საინტერესო და მნიშვნელოვანი კუთხით;
·
აფასებს გმირის საქციელს და
განმარტავს თავის დამოკიდებულებას;
·
გამოხატავს საკუთარ ემოციებს/განცდებს
·
და ცდილობს მათ ახსნას („გამიკვირდა
იმიტომ, რომ...“, „აღვშფოთდი იმიტომ, რომ...“).
ქართ. IV. 3. მოსწავლეს შეუძლია მიუსადაგოს სამეტყველო
ქცევა დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ხმამაღლა კითხულობს კლასის
წინაშე სასურველ / შერჩეულ ნაწყვეტს ნაცნობი ტექსტიდან და ინტონაციით გამოხატავს
ტექსტში ასახულ ემოციებს;
ის
ტექნ. I.3. მოსწავლეს
შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.
·
იყენებს ტექსტურ რედაქტორებს მასწავლებლის მიერ
ჩატარებული სასწავლო აქტივობისას;
|
·
გამოყოფს მთავარგმირს
ტექსტიდან და მარტივი სიტყვებით ახასიათებს მას;
·
ხმამაღლა კითხულობს კლასის წინაშე მისთვის
შერჩეულ და ნაცნობ ფრაზას;
|
|||
წინარე ცოდნა
|
ინფორმაცია მონგოლების შესახებ, დიმიტრი თავდადებული და მონგოლთა ყაენი.
არსებითი სახელი, ბრუნვა,
ბრუნვის ნიშნები, ფუძე.
|
||||
თანმიმდევრობა/დრო
|
პირველი
აქტივობა
კითხვა -პასუხი 5წთ
2.რა გვქონდა ქართულ ენაში გაკვეთილად?
4.მოსწავლეებს ვთხოვ გაიხსენონ საშინაო დავალებად მიცემული
პრეზენტაცია(იხ-
“cotne“) და მიპასუხონ კითხვებზე:
4.1.საქართველოს ისტორიის რომელ პერიოდზე იყო პრეზენტაციაში
საუბარი?
მე-13 საუკენის საქართველოზე.
4.2.როგორი იყო ვითარება ამ დროს საქართველოში?
ამ დროს საქართველოში მონგოლები ბატონობდნენ.
4.3.ვინ იყვნენ მონგოლები და რა იცით მათ შესახებ?
ინფორმაცია მონგოლების
შესახებ, დიმიტრი თავდადებული და მონგოლთა
ყაენი.
4.4.რა გაიგეთ
პრეზენტაციიდან -ვინ იყო ცოტნე დადიანი?
4.5.რატომ გადაწყვიტა
იაკობ გოგებაშვილმა ცოტნე დადიანზე მოთხრობის დაწერა?
მან თავისი გმირული
საქციელით დაიმსახურა ეს.
4.6.დაასახელეთ
ის წარჩინებული მამულიშვილები ,რომლებმაცშეთქმულებაში მიიღეს მონაწილეობა?
წარჩინებული
ქართველები-
ეგარსლან ბაკურციხელი,
ცოტნე დადიანი,
ვარამ გაგელი,
ყვარყვარე ჯაყელი,
შოთა კუპრი,
თონღაი პანკელი,
თორელ გამრეკელი,
სარგის თმოგველი და სხვა.
4.7.როგორი ქართველი ყოფილა ცოტნე დადიანი?
გმირი, თავდადებული,
მამაცი, უშიშარი. . .
მეორეაქტივობა
ტექსტის კითხვა
მოსწავლეები გაგრძელებით
წაიკითხავენ ტექსტს, კითხვის პროცესში აიხსნება უცნობი სიტყვები და გაუგებარი ადგილები.
მონური მორჩილება-რასაც
ეტყოდნენ უსიტყვოდ უნდა დამორჩილებოდნენ
იხრუკებოდნენ-იწვებოდნენ
სათაკილო-სამარცხვინო
შეუდგნენ ბჭობას-შეუდგნენ
თათბირს
მესამე აქტივობა
პრეზენტაცია ორი მ-ს მართლწერა
ვაჩვენებ პრეზენტაცია
და პრაქტიკული წინადადების მაგალითზე ავუხსნი ორი მ-ს მართლწერის წესს. (იხ.ორი მ-ს მართლწერა)
მეოთხეაქტივობა
ბუკში მუშაობა-წყვილში
იმის შესამოწმებლად
თუ რამდენად გაიგეს მოსწავლეებმა გრამატიკული მასალა , ვაძლევ წყვილებში სამუშაოდ
საკლასო დავალებას, რომელიც ამავე პრეზენტაციის გაგრძელებაა.(იხ.ორი მ-ს მართლწერა)
მეხუთე აქტივობა
პრეზენტაცია
შესრულებულ დავალებას
წაიკითხავს ორი წყვილი . სხვები შეამოწმებენ და შეადარებენ.
მეექვსეე აქტივობა
გაკვეთილის შეჯამება
და მოსწავლეთა შეფასება,საშინაო დავალების დანიშვნა
მოსწავლეებს ვთხოვ
გაიხსენონ რა გაიგეს ახალი , რომელი აქტივობა მოეწონათ.
შეფასების რუბრიკის
მიხედვით შევაფასებ მოსწავლეებს
საშინაო დავალების
დანიშვნა
საგანი: ქართული ენა
და ლიტერატურა
დავალება: ი.გოგებაშვილის “ცოტნე დადიანი“-თხრობით გვ.49-50
წერითი დავალება ბუკში.
რა
უნდა გავაკეთოთ:
მოცემული სიტყვები ჩავსვათ მოთხრობით ბრუნვაში და შევადგინოთ
წინადადებები.( იხ. 28
ოქტომბერი დავალება).
|
პირველი აქტივობა-კითხვა-პასუხი
1.რა
გაკვეთილი გვაქვს?
3.
ა)ვინ
იყო იაკობ გოგებაშვილი?
მწერალი
ბ)სად დაიბადა ის?
სოფელ ვარიანში,
გორში.
გ)ვინ იყო მისის
მამა?
მღვდელი.
დ)რამდენი წლის
იყო იაკობი სასწავლებელში რომ შევიდა?
რვა.(მაჩვენებს
თითებით 8-ს)
ე)სად მუშაობდა
იაკობი?
საკოლაში მასწავლებლად.
ვ)როგორი მასწავლებელი
იყო?
კარგი, ბავშვებს
უყვარდათ.
ზ)სად დაყავდა
ბავშვები?
ექსკურსიაზე.
თ)რომელი წიგნები
შეადგინა მან?
„დედა ენა“,
„რუსკოე სლოვო“, „ბუნების კარი“.
ი) .როგორი ქართველი ყოფილა ცოტნე დადიანი?-კარგი, მეგობრები
უყვარდა
მეორე აქტივობა
ინდივიდუალური სამუშაოს შესრულება
1.დაწერტილებულა ასოებს ავლებს ხაზს, წერს ფრაზას იაკობ გოგებაშვილი,(ტექსტის
ავტორი)
![]()
2.სიტყვათა გროვაში იპოვის და შემოხაზავს სიტყვას
იაკობ გოგებაშვილი-
![]()
3.შეუსაბამებს ფრაზას ნახატს(იაკობის სურათს)
![]()
მესამე აქტივობა
პრეზენტაცია ორი მ-ს მართლწერა
მეოთხეაქტივობა
ბუკში მუშაობა-წყვილში
ამ აქტივობაში
ჩართული არის სსსმ მოსწავლე მეწყვილესთან ერთად;
ამოიცნობს მ
და ა--ასო-ბგერებს, ბუკში დააკავშირებს ა ასოსთან მა-მარცვალს,
დაწერს.
მეხუთე აქტივობა
პრეზენტაცია
წაიკითხავს
-მა მარცვალს
მეექვსეე აქტივობა
გაკვეთილის შეჯამება
და მოსწავლეთა შეფასება
![]()
საშინაო დავალების
დანიშვნა
საგანი: ქართული ენა
და ლიტერატურა
დავალება: ი.გოგებაშვილის “ცოტნე დადიანი“-მარტივ კითხვებზე პასუხის გაცემით
წერითი
![]() |
|||
შეფასება
|
იხ.
![]() |
||||
საკლასო მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები
|
პროექტორი,
ბუკები, საქართველოს ფიზიკური რუკა ლიტერატურა: ნ.მაღლაკელიძის წიგნის სამყარო (გამომცემლობა“მერიდიანი“) Vordi, pover pointi. ინტერნეტ საიტები: www.google.ge , www.ka.wikipedia.org |
პროექტორი,
ბუკები, საქართველოს ფიზიკური რუკა სამუშაო მასალა გაგასთვის ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
ტექსტი"ჩემი სოფელი"ი.გოგებაშვილი
ჩემი სოფელი ჩემს სოფელს ვარიანი ჰქვია. აქ მცხოვრებნი სულ გლეხები არიან.ას კომლამდე იქნებიან. ქვიტკირის შენობა მხოლოდ ზოგიერთს უდგას.სხვები ცხოვრობენ ან მიწურებში, ან ქვატალახა სახლებში. სახლების გვერდით გაკეთებული აქვთ ბოსლები და ბაკები.სოფელი მჭიდროდ არის დასახლებული და ამიტომ პატარა ადგილი უჭირავს. შიგ შუა სოფელში ღვთისმშობლის სახელობაზე აშენებულია ქვიტკირის საყდარი.საყდრის შორიახლო მიწიდან ამოჩუხჩუხებს ორი ვეებერთელა წყარო. ეს წყაროები ქვემოთ ერთდება და აჩენს მოზრდილ ფშანს. ამ ფშანში ბევრი თევზი ბუდობს,მათ შორის -ყველა თევზზე გემრიელი კალმახიც. ვარიანს ირგვლივ შემორტყმული აქვს ვენახები. ვენახების აქეთ -იქეთ კი სახნავ -სათესი მიწები იწყება.ამ მიწებმა და ვენახებმა ჩინებული მოსავალი იცის,რადგან მიწა ნაყოფიერია და უხვად ირწყვის რუების წყლით.ეს რუები გამოყვანილია მდინარე ლიახვიდან, რომელიც აღმოსავლეთის მხრივ ჩამოუდის ვარიანს. ვარიანელებს მოჰყავთ პური და ვაზსაც გულმოდგინედ უვლიან. ზამთარი ვარიანში მეტად ცივი იცის,რადგან ჩრდილოეთიდან ზედ დაჰყურებს კავკასიონის მთები, ზა...
Комментарии
Отправить комментарий