გაკვეთილის გეგმა-უახლოესი ოცეული

საგანი: მათემატიკა

კლასი : მეორე
გაკვეთილის ავტორი :                                                                   ელისო ჯანელიძე
დრო: 45 წთ
თარიღი:  13.02.2007წ.

გაკვეთილის/აქტივობის ძირითადი მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს რიცხვის უახლოესი ოცეულის  დასახელება და შეფასება. ამოხსნას მოცემულ თემასთან დაკავშირებული ყოფითი მარტივი ამოცანები.

დამოკიდებულება

მოსწავლეებს გაუჩნდებათ დამოუკიდებლად კვლევა-ძიების სურვილი, განუვითარდებათ ჩვევა  მოუსმინონ თანატოლებს, დააფასონ სხვისი აზრი, გამოკვეთონ მნიშვნელოვანი იდეები და გამოიტანონ დასკვნა. დამოუკიდებლად იპოვონ რიცხვის უახლოესი ათეული და გამოიყენონ მიღებული ცოდნა ყოფითი თემატიკის მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას.
ცოდნა
მოსწავლეები ისწავლიან  ორი ათეულის დაჯგუფებით ოცეულის მიღებას.
უნარები
მოსწავლეებს ამა თუ იმ  ტიპის სავარჯიშოების შესრულებისას განუვითარდებათ 100-ის ფარგალში რიცხვის უახლოესი ოცეულის პოვნის უნარი.
ასევე განუვითარდებათ თანამშრომლობისა და დამოუკიდებელი მუშაობის უნარი.


საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:

მოსწავლემ იცის 100-მდე რიცხვების ჩაწერა და წარმოთქმა,  მრგვალი ათეულები, რაოდენობის შეფასება, უახლოესი ხუთეული და ათეული.

გაკვეთილის/აქტივობის გეგმა:


მოსწავლეთა დაჯგუფების ფორმები:

მოსწავლეები მუშაობენ  ჯგუფებში, ინდივიდუალურად,
მასწავლებელი მუსაობს მთელ კლასთან.

დაჯგუფების კრიტერიუმები:
მოსწავლეთა მზაობის მიხედვით.


სასწავლო მასალა:
  ჯიპრაიდის მათემატიკის ბართები, პასუხების ბარათები,   ჯგუფური დავალებები, დაფა, მარკერები, მაგნიტები, გასასვლელი ბარათები;
გაკვეთილის /აქტივობის ეტაპები

I-წინასწარ
1.მთელი კლასი
1.ათეულებით დათვლა

2.უახლოესი ათეული
ა)  გიას 2 ათეული ვაშლი აქვს და კიდევ  3 ცალი. რამდენი სჭირდება მას მესამე ათეულის შესავსებად?
ბ) 14 -ის უახლოესი ათეული არის
გ)  21 ის უახლოესი ათეული არის
დ)54-ის უახლოესი ათეული არის
ე) 67-ის უახლოესი ათეული არის

შესრულებული დავალებები დამეხმარება მოსწავლეთა  მზაობის დადგენაში, რომლის საფუძველზეც მოვახდენ კლასის დიფერენცირებას.


II-განმავლობაში
მოსწავლეებს ვაჩვენებ ათეულების 6 გროვას და ვთხოვ დააჯგუფონ ორ-ორი ათეული. თვითონ გააკეთებენ დასკვნას, რომ მიიღეს 3ოცეული.
 შემდეგ კლასს დავყოფ სამ შრედ და გავუნაწილებ დავალებებს.

პირველი შრე -დაბალი მზაობის  მოსწავლეები  რიცხვითი ღერძის გამოყენებით იპოვიან უახლოეს ათეულს.
                                                                                                                                                            



                                                                                      
                                                                      




მეორე შრე-საშუალო მზაობის  მოსწავლეებმა უნდა გამოიცნონ რიცხვი და იპოვონ მისი უახლოესი ათეული.





მესამე შრე -მაღალი მზაობის მოსწავლეები იმუშავებენ ჯიპრაიდის ბარათის მიხედვით.


პრეზენტაცია
მოსწავლეები წარმოადგენენ საკუთარ ნამუშევრებს.



III-შემდეგ

ამ ფაზაზე დაბალი მზაობის მოსწავლეებს
ექნებათ საშუალება გამოიყენონ  რიცხვითი ღერძი.

საშუალო მზაობა


მაღალი მზაობის მოსწავლეები


  

პრეზენტაცია


გაკვეთილის შეჯამება
მოსწავლეები შეაჯამებენ გაკვეთილს , გამოყოფენ რომელი აქტივობა მოეწონათ.


მოსწავლეებს ბუკებში გაკვეთილის მარტვის პროგრამის გამოყენებით ბუკებში გადავუგზავნი საშინაო დავალებას.
საშინაო დავალება




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ტექსტი"ჩემი სოფელი"ი.გოგებაშვილი

გაკვეთილის გეგმა-იაკობ გოგებაშვილის "ჩემი სოფელი"