საკლასო პროექტი

საკლასო პროექტი
  პროექტის სახელწოდება

„ჩვენ ვკითხულობთ ზაპრებს“
  პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1–2 წინადადებით

მოსწავლეთა წიგნიერების ხელშეწყობა

  პროექტის აქტუალობა

„2006 წელს საქართველომ მონაწილეობა მიიღო საგანმანათლებლო მიღწევების შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის მიერ ორგანიზებულ წიგნის საერთაშორისო კვლევაში( pirls), რომლის მიზანი იყო კითხვის უნარის შეფასება. კვლევაში ჩართულ ი 45 ქვეყნიდან საქართველო წიგნიერების კუთხით 37-ე ადგილზე აღმოჩნდა. ქართველ  მოსწავლეთა მხოლოდ 1- მა % დაძლია pirls-ის საერთაშორისო სკოლის სკალის უმაღლესი საფეხური, დაბალი კი 82- მა %. ქალაქში მცხოვრებ მოსწავლეთა12% აღმოჩნდა მიღწევების საერთაშორისო სკალის დაბალი  საფეხურის ქვემოთ ,სოფელში მცხოვრებ მოსწავლეთა ანალოგიური მაჩვენებელი კი 25,5 %.“ (pirls-2006  საქართველოში). პროეტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კითხვის მიმართ ინტერესის ამაღლებასა და წიგნის სიყვარულის გაღვივებას.   
  პროექტის მიზნები

·         გაეცნობიან ლიტერატურულ და ხალხურ ზღაპრებს
·         გამოავლენენ ფანტაზიისა და შემოქმედებითობის უნარ


  მონაწილეთა ასაკი

I კლასი 5-6 წელი

VI კლასი 10-11წელი  მათ შორის 2 შშმ
  ვადები/ხანგრძლივობა

03.10-03.11  2011-2012 სასწ .წ.
  მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას

·         გაიმდიდრებენ ლექსიკურ მარაგს
·         გაიღრმავებენ ფანტაზიისა და შემოქმედებითობის უნარს
·         განუვითარდებათ მსჯელობის, წაკითხული ტექსტის გაგების და ანალიზის უნარი
·         განუვითარდებათ საკომუნიკაციო და სოციალური უნარ-ჩვევები
·         შეძლებენ წაკითხული ზღაპრების მიხედვით ნახატების შექმნას
·         დაამზადებენ ნიღბებს, კოსტიუმებს და დეკორაციებს
·         შეძლებენ საკუთარი ძალებით გამოფენის მოწყობას
·         შექმნიან პროექტის ამსახველ სლაიდს
  პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები

·         ზღაპრების წიგნები
·         ფოტოაპარატი
·         ფერადი ქაღალდი, წებო, მაკრატელი
·         ფერადი ფანქრები,სამუშაო ფურცლები,ფაილები
·         ქსოვილი, ღილები, ძაფი
·         ფოტოაპარატი,ფორტეპიანო, აუდიო დისკი „მუსიკა და ბავშვები“
·         პროექტორი, კომპიუტერი
  პროექტის მსვლელობა

·         შევარჩევთ და გავანაწილებთ ხალხურ  და ლიტერატურულ ზღაპრებს
·         წავიკითხავთ და განვიხილავთ ზღაპრებს
·         გადავიღებთ და დავბეჭდავთ პროექტის ამსახველ ფოტოებს
·         დავხატავთ ზღაპრის პერსონაჟებს
·         დავამზადებთ ნიღბებს და კოსტიუმებს
·         მოვაწყობთ ნახატებისა და პროექტის მიმდინარეობის ამსახველ გამოფენას
·         წარმოვადგენთ ერთი ხალხური და ერთი ლიტერატურული ზღაპარის ინსცენირებას
·         პრეზენტაციით შევაჯამებთ პროექტს და დავაჯილდოვებ მონაწილეებს
·         შევქმნით პროექტის ამსახველ სლაიდს
·         პროექტის შესახებ გამოვაქვეყნებთ სტატიას რაიონულ გაზეთში „თერჯოლა“
  საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფთან/ეროვნული სასწავლო გეგმასთან კავშირი

ხელოვნება
ს.გ. I. 4. მოსწავლე გამოსახავს სხვადასხვა მოტივის საფუძველზე წარმოშობილ იდეებს ნამუშევარში
·         გადმოსცემს ლიტერატურული ნაწარმოების შინაარსს მარტივ ილუსტრაციებშ
ს.გ.I. 12. აკავშირებს ნაწარმოების შინაარსს საკუთარ გამოცდილებასთან
·         საუბრობს მათ შინაარსზე და მიღებულ შთაბეჭდილებაზე
ქართული ენა
ქართ.I.4. მოსწავლე ისმენს და იგებს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილ მცირე ზომის ტექსტებს და გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას
·         ამოიცნობს ზღაპრის დასაწყისსა და დასასრულს ფორმულირების მიედვით (იყო და არა იყო რა; ჭირი იქა, ლხინი აქა...)
·         სვამს/პასუხობს შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით
·         მონაწილეობს პერსონაჟის ჯგუფურ დახასიათებაში
·         მონაწილეობს ტექსტის სახელდახელო ინსცენირებაში
·         ირჩევს როლის შესატყვის ინტონაციას და ჟესტ-მიმიკას
ქართ.I.5. მოსწავლე სათანადოდ აღიქვამს წაკითხულ მარტივ შინაარსს
·         ქმნის ტექსტის ან მისი ცალკეული ეპიზოდის შესატყვის ილუსტრაციებს

·         აკავშირებს ილუსტრაციას წაკითხულ ტექსტთან( მაგ.ტექსტის რომელი ეპიზოდია გამოხატული ამა თუ იმ ილუსტრაციაზე)




  პროექტის ხელმძღვანელი

ელისო ჯანელიძე
  ხელმძღვანლის ელფოსტა

elisojanelidze@gmail.com


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ტექსტი"ჩემი სოფელი"ი.გოგებაშვილი

გაკვეთილის გეგმა-იაკობ გოგებაშვილის "ჩემი სოფელი"