საკლასო პროექტი
საკლასო
პროექტი
|
|
— პროექტის სახელწოდება
|
„ჩვენ ვკითხულობთ ზღაპრებს“
|
— პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1–2 წინადადებით
|
მოსწავლეთა წიგნიერების ხელშეწყობა
|
— პროექტის აქტუალობა
|
„2006 წელს საქართველომ მონაწილეობა მიიღო საგანმანათლებლო მიღწევების
შეფასების საერთაშორისო ასოციაციის მიერ ორგანიზებულ წიგნის საერთაშორისო კვლევაში(
pirls), რომლის მიზანი იყო კითხვის უნარის შეფასება. კვლევაში ჩართულ ი 45 ქვეყნიდან
საქართველო წიგნიერების კუთხით 37-ე ადგილზე აღმოჩნდა. ქართველ მოსწავლეთა მხოლოდ 1- მა % დაძლია pirls-ის საერთაშორისო სკოლის სკალის უმაღლესი
საფეხური, დაბალი კი 82- მა %. ქალაქში მცხოვრებ მოსწავლეთა12% აღმოჩნდა მიღწევების საერთაშორისო სკალის დაბალი საფეხურის ქვემოთ ,სოფელში მცხოვრებ მოსწავლეთა
ანალოგიური მაჩვენებელი კი 25,5 %.“ (pirls-2006 საქართველოში).
პროექტი
ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში კითხვის მიმართ ინტერესის ამაღლებასა
და წიგნის სიყვარულის გაღვივებას.
|
— პროექტის მიზნები
|
·
გაეცნობიან ლიტერატურულ და ხალხურ ზღაპრებს
·
გამოავლენენ ფანტაზიისა და შემოქმედებითობის უნარს
|
— მონაწილეთა ასაკი
|
I
კლასი 5-6 წელი
VI
კლასი 10-11წელი მათ
შორის 2 შშმ
|
— ვადები/ხანგრძლივობა
|
03.10-03.11 2011-2012 სასწ
.წ.
|
— მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას
|
·
გაიმდიდრებენ ლექსიკურ მარაგს
·
გაიღრმავებენ ფანტაზიისა და შემოქმედებითობის უნარს
·
განუვითარდებათ მსჯელობის, წაკითხული ტექსტის გაგების
და ანალიზის უნარი
·
განუვითარდებათ საკომუნიკაციო და სოციალური უნარ-ჩვევები
·
შეძლებენ წაკითხული ზღაპრების მიხედვით ნახატების
შექმნას
·
დაამზადებენ ნიღბებს, კოსტიუმებს და დეკორაციებს
·
შეძლებენ საკუთარი ძალებით გამოფენის მოწყობას
·
შექმნიან პროექტის ამსახველ სლაიდს
|
— პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები
|
·
ზღაპრების წიგნები
·
ფოტოაპარატი
·
ფერადი ქაღალდი, წებო, მაკრატელი
·
ფერადი ფანქრები,სამუშაო ფურცლები,ფაილები
·
ქსოვილი, ღილები, ძაფი
·
ფოტოაპარატი,ფორტეპიანო, აუდიო დისკი „მუსიკა და ბავშვები“
·
პროექტორი, კომპიუტერი
|
— პროექტის მსვლელობა
|
·
შევარჩევთ და გავანაწილებთ ხალხურ და ლიტერატურულ ზღაპრებს
·
წავიკითხავთ და განვიხილავთ ზღაპრებს
·
გადავიღებთ და დავბეჭდავთ პროექტის ამსახველ ფოტოებს
·
დავხატავთ ზღაპრის პერსონაჟებს
·
დავამზადებთ ნიღბებს და კოსტიუმებს
·
მოვაწყობთ ნახატებისა და პროექტის მიმდინარეობის ამსახველ
გამოფენას
·
წარმოვადგენთ ერთი ხალხური და ერთი ლიტერატურული ზღაპარის
ინსცენირებას
·
პრეზენტაციით შევაჯამებთ პროექტს და დავაჯილდოვებ
მონაწილეებს
·
შევქმნით პროექტის ამსახველ სლაიდს
·
პროექტის შესახებ გამოვაქვეყნებთ სტატიას რაიონულ
გაზეთში „თერჯოლა“
|
— საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფთან/ეროვნული სასწავლო გეგმასთან კავშირი
|
ხელოვნება
ს.გ. I. 4. მოსწავლე გამოსახავს სხვადასხვა მოტივის საფუძველზე წარმოშობილ
იდეებს ნამუშევარში
·
გადმოსცემს ლიტერატურული ნაწარმოების შინაარსს მარტივ
ილუსტრაციებში
ს.გ.I. 12. აკავშირებს
ნაწარმოების შინაარსს საკუთარ გამოცდილებასთან
·
საუბრობს მათ შინაარსზე და მიღებულ შთაბეჭდილებაზე
ქართული ენა
ქართ.I.4. მოსწავლე ისმენს და იგებს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილ მცირე
ზომის ტექსტებს და გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას
·
ამოიცნობს ზღაპრის დასაწყისსა და დასასრულს ფორმულირების
მიედვით (იყო და არა იყო რა; ჭირი იქა, ლხინი აქა...)
·
სვამს/პასუხობს შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით
·
მონაწილეობს პერსონაჟის ჯგუფურ დახასიათებაში
·
მონაწილეობს ტექსტის სახელდახელო ინსცენირებაში
·
ირჩევს როლის შესატყვის
ინტონაციას და ჟესტ-მიმიკას
ქართ.I.5. მოსწავლე სათანადოდ აღიქვამს წაკითხულ მარტივ შინაარსს
·
ქმნის ტექსტის ან მისი ცალკეული ეპიზოდის შესატყვის
ილუსტრაციებს
·
აკავშირებს ილუსტრაციას წაკითხულ ტექსტთან( მაგ.ტექსტის
რომელი ეპიზოდია გამოხატული ამა თუ იმ ილუსტრაციაზე)
|
— პროექტის ხელმძღვანელი
|
ელისო ჯანელიძე
|
— ხელმძღვანლის ელ–ფოსტა
|
elisojanelidze@gmail.com
|
Комментарии
Отправить комментарий